

Kundens utmaning
Kundens utmaning
Kunden är ett globalt byggbolag med en stor och omfattande IT-organisation. En stor del av det, bla Oracles affärssystem, är outsourcat. Även om outsourcing kan vara ett sätt att bygga en effektiv IT-leverans, så finns det också en hel del utmaningar att hantera. En av dessa är att det alltid finns en risk för ett glapp mellan IT-leveransen och verksamheten. IT är numera en verksamhetskritisk funktion och det är extremt viktigt att förstå den verksamhet som är mottagare av IT-leveransen.
Lösning
Lösning
Kunden insåg väldigt tidigt vikten av att överbrygga verksamhet och IT med kompetens som förstår bägge delarna. Där kommer vår kompetens på Rededge väldigt bra in i bilden. Genom att ha multi-kompetent personal lokalt så skapar man ett naturligt kitt mellan de två organisationerna. Konsulterna från Rededge är väldigt verksamhetsorienterade, samtidigt som de är djupt kunniga i kundens systemlösning.
Resultat
Resultat
Outsourcing kan vara komplext och ta tid att få till bra, men bla med hjälp av våra konsulter har de med tiden fått en effektiv leverans där verksamheten hela tiden upplever förbättringar av lösningen. De har motparter som de känner sig trygga med och som de vet förstår verksamhetens krav och behov.
Slutsatser
Slutsatser
Tid är pengar brukar man säga, men kvalitet går också att mäta i pengar. Effektivitet är inte bara en kostnadsfråga, utan minst lika mycket en fråga om vad du får för dina pengar. Tillför kvalitet och kompetens på rätt ställe och du får ett helt annat utfall!